5.22.2004

    follow me on Twitter

    Teknologisk middelalder

    Vi befinder os i en teknologisk middelalder, hvor vi lever fra dag til dag
    og glemmer næsten alt det vi kan.
    Jeg taler om at gemme vores liv digitalt.
    I dag er problemet er at vi ikke ved hvad der er vigtigt og derfor er det
    lidt tilfældigt hvad der bliver gemt.
    Uendelige lister med hvem der har ringet til hvem, eller hvem der har lånt
    hvilke bøger på biblioteket bliver gemt af det offentlige.
    Så man om 100 år kan se hvad jeg i 2004 har lånt på biblioteket (hvis de må
    gemme de så lang tid).
    Men min personlige kommunikation går tabt.
    Mit første kærestebrev sendt via email er gået tabt (jeg har en gammel
    diskette et sted),
    Den sms jeg sendte for at ønske min bror tillykke er nu i 'forever history'.
    Den videofilm jeg optog jeg besøgt min far er og som jeg jeg aldrig fik
    spillet over til dvd.
    I fremtiden kan vi gemme alt - fordi vi kan.
    1-10-100 Terabytes indbygget i legetøj. TV der kan huske alt hvad der er
    blevet set og det der kunne være set.
    Alle telefonsamtaler og det der er sagt når telefonen er slukket, bliver
    gemt.
    Alt kan gemmes - hvis vi vil.
    Problemet er så at finde det igen og kunne bruge det til noget fornuftigt,
    men det er en helt anden snak.




    0 kommentarer:

    Send en kommentar

    Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

    << Start