7.10.2004

    follow me on Twitter

    future flop of jazz?

    Future sound of jazz - future flop of jazz?
    Der er jazzfestival og en lille del hedder 'future sound of jazz'.
    Øksnehallen var torsdag og fredag omdannet til eksperimenternde musik med inspiration fra jazz.
    Jeg var til koncerten fredag og sagt med det samme, der var ikke meget jazz at komme efter. 'Vi improvisere som man gør i jazz' - det var ligheden og så gik det ellers der ud af i en god blanding af akustisk og 'wired laptops'.
    Pga af installationen sad de fleste ned og lyttede - det var derfor lidt svært at få en fornemmelse hvad publikum mente om de lidt skæve bud på 'fremtidens musik'. Men da jeg gik overhørte jeg en udtale: "sikken noget lort, tænkt at spille så dårligt musik for så mange mennesker. ok det første (band) var meget godt men resten var bare dårligt".

    Enig det var af lidt svingende kvalitet og nok ikke jazzet nok efter folks forventning.
    Hvor svært kan det være at lave lidt 'jazz'- tænke jeg - og har så brugt noget af min første feriedag på at lave følgende nu-jazz-mix-eksperiment:
    http://buzzmusic.wipe-records.org/index.php?id=5&action=download&songid=1418

    Måske får jeg det lavet færdigt og kan give den til blogradio.dk så vi kan få lidt musik!

    0 kommentarer:

    Send en kommentar

    Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

    << Start